torsdag 10 november 2011

Rickard och Juvelerna.


I veckan lyckades jag missa ännu en konsert med Göteborgs/Orust bandet Rickard och Juvelerna. Men de hindrar mig inte från att skriva några rader om gruppen i efterhand.

Jag har skrivit om Rickard åtskilliga gånger i den här bloggen. Fast då under artistnamnet  Rickard Slowpoke Rodriguez. Men efter att han värvat några nya medlemmar i bandet och börjat sjunga på svenska beslöt han sig helt enkelt för att byta grupp namn helt.
Jag lyssnade på deras två senaste låtar "Du bara jag bara - Paint it black" och "Där maskinerna stod still". De gladde mig mycket när jag hörde att soundet påminde om Rickards gamla band Waterbug.... Precis! Samma Waterbug som jag själv var med och spelade synth och skrev musik i tillsammans med Rickard en gång i tiden!!!

Rickard har släppt flera låtar på nätet de senaste året. Jag imponeras varje gång över att han fortfarande skriver så bra musik. Men frågan är om han inte har överträffat sig själv den här gången....

Du bara jag bara - paint it black by joll

Där maskinerna stod still by joll

Rickard.

1 kommentar:

  1. Det har han - grymt bra texter, helt i klass med Håkan Hellström

    SvaraRadera