fredag 13 januari 2012

Marcus Sennewald - Sveriges nya idol?



Efter att ha tittat på när den 21 åriga killen Marcus Sennewald från Stenungsund sjungit omkull både Petter och Carola i TV programmet The Voice, satte jag mig vid datorn för att skriva lite i min blogg.... Jag reagerade kraftigt när jag såg att kurvan i min blogg-statistik gick spikrakt uppåt!!!! Vad har nänt?

Efter att ha forskat lite mer noggrant förstod jag vad som hänt.... I somras skrev jag några rader om Marcus efter att jag träffat honom på Snuss-Stockfestivalen i Stenungsund (läs här). TV tittarna måste ha blivit så ifrån sig när det såg den nya pop idolen, så de satte sig och googlade på hans namn direkt. På bara en halvtimma har över 300 personer läst inlägget och de ökar för varje minut som går!



Jag vill bara gratulera Marcus till de fantastiska framträdandet och önska honom lycka till i tävlingen.... och ja, jag har varit barnvakt till Markus.... fast det är snart 20 år sen och han kommer tyvärr inte ihåg de!!!

Macus sjunger Lady Gaga

2 kommentarer: