måndag 30 januari 2012

Pearl Fiction - Painted Wolf


Pearl Fictions debutskiva "Painted Wolf" släpptes i onsdags (25/1) och har releaseparty nu på torsdag (2/2) på Kåken i Stockholm.
Pearl Fiction är ett enmans projekt med Per Störby. Per, eller Pearl som han kallar sig, är även en av personerna bakom de genialiska electro kollektivet Zeigeist. Han är även musikalisk ledare för kammarmusikgruppen New Tango Orquesta där han förövrigt spelar bandoneon (en typ av dragspel). Kort och gott; Per Störby är ett musikaliskt geni!

Nåväl...
skivan "Painted Wolf" gör mig så fantastiskt glad! Hela skivan är en stor hyllning till de glada 80-talet. Jag känner vibbar från bl a Fleetwood Mac, Kate Bush, Culture Club, The Human League, Men Without Hats, Nik Kershaw, Howard Jones och många fler av mina gamla vinyl-hjältar. Jag blir extra varm i kroppen när jag hör de förprogrammerade Roland D-50 ljuden i inledningen av låten "Insomnia". Annars är "Talking seems to fade away" en bra sammanfattning av detta glada och minnesvärda decennium. Det jag försöker säga är: Lyssna på hela plattan nu, för den är förbannat bra!

Lyssna även på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar