måndag 9 januari 2012

Vi kan se fram emot intressanta skivsläpp med Göteborgsbanden framöver...

Jag sprang på Mattias Tell idag, artisten som spelat gitarr med gud vet alla människor. Han berättade att han just nu träffar Timo Räisänen regelbundet och att de tillsammanans skriver låtar till Timos kommande platta. Mattias släppte förövrigt singeln "Nikolina" förra året. Första singeln till hans kommande uppföljare efter förra succé plattan "Äntligen".


Mattias Tell  "Nikolina"



Jag läste dessutom på gruppen Rickard och Juvelernas facebooksida idag den glada nyheten att Daniel Gilbert kommer att producera gruppens debutplatta. Daniel Gilbert, som jag skrev om så sent som i går (läs här), har ju själv fått problem med ekonomin med sin påbörjade platta. Men detta jobb kanske kan hjälpa honom rent ekonomiskt.... Skivinspelningen börjar i februari.

Rickard och Juvelerna "Över allting, stjärnorna och juvelenra"



Till sist vill jag bara berätta att mitt egna käraste punkband Syster Ingrid idag fick tillbaks den första provmastringen på en av de elva låtarna till våran debutplatta. Flera justeringar behövs göras men jag börjar se ljuset i slutet på tunneln.....

Syster Ingrid "Göteborgsvarvet"

1 kommentar: