onsdag 29 februari 2012

Ny låt med genialiska syntbandet Köln 81.

Köln 81

Det är tredje gången jag skriver om svenska synthbandet Köln 81 från Trollhättan, och det är tredje gången som de släpper en helt genialisk låt på internet. Den här gången är det låten "Low Pale Wintersun" som medlemmarna Tommy Boman och Kenneth Ödlund har snickrat ihop. Precis som vanligt bjuder de på en mörk och vemodig ljudbild, och man kan höra tydliga infuenser av band som Ultravox, The Sisters Of Mercy och Twice A Man.


ComScore

8 kommentarer:

  1. Kenneth Ö gjorde en gång i tiden musik under namnet Once a man, jag har en cd med honom i bilen, många av låtarna håller än idag även om de till skillnad från nu är lite gladare ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag minns att jag var kompis med honom på Myspace...

    SvaraRadera
  3. Tappade taget om myspace och även Tracker-skapandet. Kanske kompilerar ihop en samling vad det lider. Nu tar Köln 81 all min tid.
    Krävs en extremt mörksinnad man för att anse att Once A Man var gladare Gädda :)

    SvaraRadera
  4. Jag fyller år snart Kenneth, du hade visst lite outgivna alster, nu har du snart ett bra tillfälle! Länge leve ft2! Jag ser det glada i allt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ett gäng nästan klara-låtar som du kan få plåga dig igenom.

      Radera
  5. Jag behöver ingen stereo jag har Myspace...

    http://www.myspace.com/onceaman2

    SvaraRadera
  6. Eller......

    http://privat.gotanet.com/priv0055/

    SvaraRadera
    Svar
    1. otroligt att Gotanet inte sopat bort min gamla ofärdiga hemsida... Bytte leverantör för en evighet sen.

      Radera